حمزه سیدالشهداء (ع)، مایه فخر اهل‌بیت(ع)

 #تحلیل_و_تبیین | حمزه سیدالشهداء (ع)، مایه فخر اهل‌بیت(ع)

 برشی از مقاله بررسی جایگاه حضرت حمزه از منظر معصومین(ع)

 یادداشتی از آقای علی‌جمعه حیدری،

پژوهشگر علوم اسلامی

? از فضائل حمزه این است که در قیامت یکی از پرچم‌داران رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله خواهد بود؛ زیرا طبق روایتی که از آن حضرت نقل شده است، در قیامت چهار لواء به نام حمد، تهلیل، تکبیر و تسبیح به او عطا می‌شود و رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله لوای تکبیر را به حمزه سیدالشهدا می‌دهد.

? در روایات متعدد نسبت به زیارت قبور مطهر رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله و ائمه معصومین علیهم‌السلام و همچنین قبور شهدا و اولیای خدا از جمله زیارت قبر حضرت حمزه تأکید و توصیه شده است. در روایتی از رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله نقل شده است که فرمود: «کسی که مرا زیارت کند و عمویم حمزه را زیارت نکند، در حق من جفا کرده است.»

? حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها برای شمارش تسبیح معروفش (۳۴ الله‌اکبر، ۳۳ الحمدلله و ۳۳ سبحان‌الله)، در ابتدا از نخ پشمینه‌ای که گره‌هایی در آن ایجاد کرده بود، استفاده می‌کرد و بعد از شهادت حضرت حمزه، از تربت قبر او تسبیحی ساخت و تسبیحش را انجام می‌داد.

? امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: «(بافضیلت‌ترین زیارات)، زیارت رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله، زیارت اوصیای آن حضرت، زیارت حمزه و زیارت امام حسین علیه‌السلام است.»

 ادامه را بخوانید

https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=49547

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.