قرآن به ایمان حضرت حمزه (ع) گواهی میدهد

 #تحلیل_و_تبیین | قرآن به ایمان حضرت حمزه (ع) گواهی میدهد

 نگاهی به مقاله بررسی فضائل حضرت حمزه(ع) در قرآن

 یادداشتی از خانم مدینه امانی، عضو هیئت علمی مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی

?یکی از راه‌های شناخت افراد صدر اسلام، توجه به آیاتی است که درباره آن‌ها نازل شده است. مضمون آیاتی که در مدح افراد یا مذمت آن‌ها نازل شده است، بیانگر شخصیت و ویژگی‌های آن‌هاست.

?حمزةبن‌عبدالمطلب ملقب به اسدالله، اسدالرسول و سیدالشهدا، فرزند رئیس مکه بود؛ مادرش هاله، دخترعموی آمنه، مادر رسول خدا بود؛ او برادر رضاعی پیامبر و رفیقی مهربان برای پیامبر بود؛ او حتی قبل از اسلام آوردن، به توهین‌های ابولهب و مشرکان نسبت به پیامبر پاسخ می‌داد.

?حضرت حمزه در جنگ احد با دو شمشیر می‌جنگید؛ شهادت او در جنگ احد و مثله‌شدن پیکرش بعد از شهادت به دست هند مصیبتی بزرگ برای پیامبر و مسلمانان بود و زنان انصار پیش از گریه بر کشتگان خود بر حمزه می‌گریستند؛ پیامبر اکرم در نماز بر پیکر او به‌جای پنج تکبیر، هفتاد تکبیر گفت.

? از ابن‌عباس نقل شده است که آیه‌ دویست آل‌عمران (وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُون‌) در شأن مصطفى صلى‌اللَّه‌علیه‌و‌آله‌ و علی علیه‌السلام و حمزه‌ سیدالشهداء نازل شده است.

?رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله درباره آیه ۳۸ و ۳۹ سوره عبس فرمود چهره‌هاى خندان و دل‌هاى شاد متعلق به فرزندان عبدالمطلب است. من و على، حمزه‌، جعفر طیار، حسن، حسین و فاطمه در قیامت از قبرها برمى‌خیزیم، در حالى که چهره‌هاى ما مانند آفتاب نورانى است.

 ادامه را بخوانید?

https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=49546

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.