خانه عنکبوت در سراشیبی فروپاشی 1

 #گزارش_هفته | خانه عنکبوت در سراشیبی فروپاشی

 چرا امروز تحقق آرمان آزادی قدس شریف بیش از هر زمان دیگری در دسترس جریان مقاومت قرار گرفته است؟

🔻 «مستعد ضربه!» این عبارت دو کلمه‌ای عصاره حرف‌های بسیاری از تحلیلگران سیاسی و امنیتی است که این روزها اوضاع رژیم صهیونیستی را در سرزمین‌های اشغالی رصد می‌کنند. ارتباطی هم ندارد که این تحلیل‌گران همراستای با رژیم صهیونیستی باشند یا مخالف با آن. حجم سنگین واقعیت در حال تحمیل آوار نتایج خود روی تحلیل‌هاست. حدود یک ماه قبل بود که رئیس رژیم صهیونیستی سخنانی بر زبان راند که برای خیلی‌ها شاید به معنای رقابت‌های سیاسی و حزبی درون رژیم تعبیر شد. حالا با گذشت نزدیک به 40 روز از آن سخنان، معنای جملاتی که بر زبان اسحاق هرتزوگ جاری شده بود بیشتر نمایان می‌شود: “ما در سخت‌ترین لحظات تجربه شده در اسرائیل زندگی می‌کنیم و همه ما از ته قلب می‌دانیم که این بحران برای ما یک خطر داخلی محسوب می‌شود. این بحران تهدیدگر استحکام داخلی و همبستگی اسرائیلی است که بسیار بسیار خطرناک است." 

🔻 هرتزوگ با اشاره به اتفاقاتی که رژیم با آن دست به گریبان است و باعث به خیابان آمدن صدها هزار نفر از ساکنان اراضی اشغالی شده ،می‌گوید: “این امر می‌تواند ما را به پرتگاه سختی بکشاند یا اینکه در مقابل از طریق توافق به راهکاری دست یابیم.” این شکاف و اختلافات میان جریان‌های مختلف درون رژیم به حدی رسیده است که صدای اعتراض مسئولان سابق و فعلی امنیتی صهیونیست‌ها را هم به رسانه‎‌های عمومی کشانده است. تامیر پاردو از مسئولان پیشین موساد، اوضاع داخلی صهیونیست‌ها را چنان دیده که با همه محافظه‌کاری‌های مرسوم مسئولان و رسانه‌ای صهیونیستی آشکارا گفته است: “فروپاشی ما نیاز به ایرانی‌ها ندارد و ما هم اکنون در فاجعه در حال شکل‌گیری هستیم.”

🔻 وضعیت نمی‌تواند بدتر از این باشد!

🔹 این موضوع محدود به مسئولان فعلی و سابق رژیم نمانده و در رسانه‌ها و مطبوعات صهیونیستی نیز بحث‌های مبسوطی را به خود اختصاص داده است. روزنامه صهیونیستی هاآرتص با اشاره به وضعیت این روزهای سیاسی و امنیتی رژیم، شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی را هم به آن اضافه کرده و می‌نویسد: “وضعیت اسرائیل نمی‌تواند بدتر از این باشد… اکنون، ما احتمالا با یک طوفان تمام عیار روبرو هستیم، طوفانی که سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل ماه‌هاست درباره آن هشدار می‌دهند، درباره یک جنگ چند جبهه ای. برای تصور این که ایران، حزب الله و حماس باید با چه لذتی به هرج و مرج در اسرائیل نگاه کنند، نیازی به خلاقیت نیست.”

🔻 اما ادامه این گزارش در نهایت به همان گزاره‌ای ختم می‌شود که این روزها از زبان بسیاری از تحلیلگران درون رژیم صهیونیستی درباره آینده آن بر زبان جاری است: “چرا از آن سوء استفاده نکنند؟ هر درگیری قدرت بازدارندگی اسرائیل را بیشتر تضعیف می‌کند و موجب فرسایش جایگاه بین‌المللی آن می شود.لذا باید گفت تنها رژیمی که احتمالاً به زودی در منطقه تغییر خواهد کرد اسرائیل است، نه تهران!” این اظهارات رسانه‌ای شده هرچند عمق اختلافات سیاسی درون رژیم را به تصویر می‌کشد اما وقتی در کنار بعضی واقعیات مانند معکوس شدن روند مهاجرت یهودیان نقاط مختلف دنیا به رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند، امواج معنادارتری از وضعیت متزلزل درون سرزمین‌های اشغالی ساطع می‌کنند.

🔻 اوج گرفتن مهاجرت معکوس

🔹 در چند سال گذشته مهاجرت یهودیان روندی معکوس در پیش گرفته و میزان یهودیانی که سرزمین‌های اشغالی را به قصد دیگر نقاط دنیا برای همیشه ترک می‌کنند نسبت به یهودیانی که وارد این سرزمین‌ها می‌شوند پیشی گرفته و حتی براساس برخی گزارش‌ها دو برابر شده است. این گزاره یعنی به ازای هر یهودی که وارد سرزمین‌های اشغالی می‌شود دو نفر از آن خارج می‌شوند. ناپایداری و تزلزل حکومت عنکبوت‌گونه حاکم بر سرزمین‌های اشغالی امروز بیش از هر زمان دیگری خود را به رخ تحلیلگران می‌کشد.

🔻 در چنین نگاهی است که سخنان اخیر رهبر انقلاب اسلامی درباره وضعیت صهیونیست‌ها معنادارتر می‌شود: «و امّا رژیم صهیونیستی ــ که او هم دشمن دیگر ما است ــ در عمر هفتادوپنج‌ساله‌ی خودش هرگز گرفتاری‌های هولناکی مثل امروز نداشته. اوّلاً «تزلزل سیاسی»؛ در چهار سال، چهار نخست‌وزیر عوض کردند… یعنی آن‌قدر ضعیف میشوند که مثل انحلال است. دوقطبی شدیدی در سرتاسر رژیم جعلی وجود دارد؛ [اگر] الان ملاحظه کنید ــ بحث فلسطینی‌ها جدا است ــ بین خودشان دو قطبی است؛ این تظاهراتِ صدهزار نفری و دویست‌هزار نفری و بیشتر در تل‌آویو و در شهرهای مختلف دیگر، نشانه‌ی این است… مقامات خودشان به طور مرتّب و پی‌درپی هشدار میدهند که فروپاشی نزدیک است… همه‌ی آنها میگویند که فروپاشی ما نزدیک است؛ ما به هشتاد سالگی نمیرسیم.» 1402/1/15

 ادامه دارد…

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.