خانه عنکبوتی در سراشیبی فروپاشی 2

 ادامه #گزارش_هفته 

🔻 مقاومت سرفراز

🔹 تضعیف و تزلزل داخل رژیم اما هنوز یک سمت ماجراست. سوی دیگر ماجرا گروه‌های پرشمار و کوچک و بزرگ مقاومت فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، یمن و در کنار همه اینها  پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران  و نقش آفرینی منحصر به فرد آن در جبهه مقاومت است. قدرت  جبهه مقاومت اسلامی با چند دهه گذشته به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. در حال حاضر مجموعه گروه‌های  این جبهه رژیم صهیونیستی را  از سه طرف در محاصره خود قرار داده‌اند.

🔻 رژیمی که روزی در یک جنگ شش روزه، نسخه ائتلاف ارتش‌های عربی را در هم پیچید حالا در برابر گروه‌های مقاومت مانند جهاد اسلامی یا حماس در غزه  با نهایت محافظه‌کاری عمل  می‌کند تا تعادل لرزان امنیتی حاکم بر رژیم بر هم نخورد. مقاومت امروز بجای سنگ به موشک مجهز است و فلسطین که روزگاری نظاره‌گر ننگ قراردادهایی چون اسلو بود، حالا  شاهد عملیاتهای شیرمردان عرین‌الاُسود علیه دشمن غاصب است.

🔻 حزب‌الله سرفراز در شمال سرزمین‌های اشغالی تبدیل به یک قدرت مهم شده است. ارتش عبری که ۴۰ سال قبل به محض اراده، طی چند ساعت به محلات مرکزی بیروت می‌رسید ، حالا و  به اذعان تحلیلگران صهیونیست به هیچ وجه توان درگیری با مقاومت لبنان را ندارد و در صورت پیش آمدن چنین رخدادی، رگ حیات رژیم برای همیشه قطع خواهد شد.

🔻 نقشه‌ای که استکبار به رهبری آمریکا برای عراق و سوریه کشیده بود و در صورت موفقیتش، یک کشور ثالث بین سوریه و عراق ایجاد شده و عملا جغرافیای منطقه را به نفع صهیونیست‌ها تغییر میداد ، بعد از یک دهه با تلاش جمهوری اسلامی ایران و فرماندهی میدانی شهید  حاج قاسم سلیمانی و اراده و همت جوانان کشورهای منطقه با شکست مواجه شده است. محور مقاومت نه تنها تضعیف نشده بلکه با اتکا به ظرفیت‌های درونی خود، منافع رژیم را بیش از هر زمان دیگری تهدید می‌کند.

🔻 جمهوری اسلامی  نیز با خنثی شدن همه‌جانبه عموم کلان‌پروژه‌هایی که برای مهار قدرت ایران طراحی شده بود از تحریم گرفته تا ترور، اقدامات پارتیزانی، ایجاد ناامنی و طراحی اغتشاشات میدانی و به میدان آمدن امپراتوری رسانه‌ای استکبار، حالا قدرتمندتر از ۱۰ سال گذشته به پشتیبانی جبهه مقاومت مشغول است با این تفاوت که برخلاف یکی دو دهه قبل، نظامیان آمریکایی هم در مرزهای شرقی و غربی‌اش حضور خارجی ندارند. حالا شاید بهتر بتوان عبارات دو گزاره‌ای ابتدا متن را درک کرد که  چرا  رژیم صهیونیستی بیش از گذشته"مستعد ضربه” شده است.

🔻 آینده روشن مقاومت

🔹 بدون شک «هم‌افزایی مسلمین بر محور قدس شریف، کابوس دشمن صهیونیست و حامیان آمریکایی و اروپایی آن است… [که]دو عامل مهم، تعیین‌کننده‌ی آینده است: اوّل ـ و مهم‌تر ـ تداوم مقاومت در داخل سرزمین‌های فلسطین و تقویت خطّ جهاد و شهادت، و دوّم، حمایت جهانی دولتها و ملّتهای مسلمان در سراسر جهان از مجاهدان فلسطینی.» ۱۴۰۰/۲/۱۷

🔻 امروز ضعف داخلی و گسل های سیاسی و فرسایش رژیم صهیونیستی و از سوی دیگر تجهیز روز افزون جریان مقاومت و حمایت آزادی خواهان جهان از مردم مظلوم فلسطین، نوید بخش روزهای روشن برای تحقق آرمان قدس شریف است. آرمانی که برای تحقق نیازمند وحدت جهان اسلام، عزم دولت‌های مسلمان در پشتیانی از ملت فلسطین، پیوند خوردن مجاهدت در غزه با کرانه غربی و یکپارچگی جهاد ملت فلسطین و تلاش برای افشای چهره کریه و جنایت کار رژیم صهیونیستی برای عموم مردم جهان است که  برای تحقق این موارد مهم، روز قدس، نقش ویژه‌ای دارد.

روز قدس «یک روزِ به معنای حقیقی کلمه، بین‌المللیِ اسلامی» ۱۳۹۰/۶/۲ «روز امت اسلامی… و نشان‌ دهنده‌ی صف‌‌بندی حق و باطل، صف ‌بندی عدل در مقابل ظلم است.» ۱۳۸۸/۶/۲۹

 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.