دا 

دا
 شخصیت دا: شاه‌پسند حسینی (وفات: تیر 1393)
 راوی: سیده زهرا حسینی (دخترِ دا)
نویسنده: سیده اعظم حسینی

به مناسبت سالروز دیدار رهبر انقلاب با نویسنده و راوی کتاب دا در 20 اردیبهشت 1389

رهبرانقلاب: در دفاع مقدس، نقش زنان مباشر درمیدان جنگ، در کارهای پشتیبانی و بندرت درکارهای نظامی نقشی فوق‌العاده بود. همین نوشته خانم حسینی - دا - این را نشان میدهد. 90/10/14

 کلمه‌ی «دا»، در گویش محلیِ لری به معنی #مادر است و زهرا حسینی با انتخاب این عنوان خواسته است رنج، اندوه، تلاش و مقاومت #مادران_ایرانی را یادآور شود. سیده‌زهرا حسینی یک کرد ایرانی است که پدر و مادرش، پیش از ولادت او در عراق زندگی می‌کردند و او در سال ١٣4٢ در آنجا به دنیا آمده است. در کودکی همراه خانواده‌اش به ایران بازگشت و پدرش در #خرمشهر ساکن شد.
 با آغاز جنگ، #زهرا_حسینی که در آن هنگام دختری هفده ساله بود،‌ خود را در وسط ماجرا یافت. همین که اعلام کردند جسد #شهدا در گورستان خرمشهر روی زمین مانده است، به یاری غسالان شتافت و به غسل و کفن و دفن آن‌ها کمک کرد. به کارکنان گورستان غذا رساند، مردم را برای این کار بسیج کرد، امدادگری آموخت و در هر کاری که پیش می‌آمد، از آماده‌سازی اسلحه تا پخت و پز و توزیع امکانات فعالیت داشت.
 پدر و برادرش در خرمشهر #شهید شدند و او با دست خود آنان را در گور نهاد. در جریان دفاع از خرمشهر مجروح شد و ترکشی در نخاع او جای گرفت که پس از آن همیشه با اوست و ناگزیر از تحمل عوارض آن است.

زن، خانواده و #سبک_زندگی در نگاه رهبرانقلاب ?
 @Khamenei_Reyhaneh

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.