دو امام مجاهد

#معرفی_کتاب | دو امام مجاهد

 چرا بین دو امام و دو برابر، یکی دست به صلح می‌زند و دیگری تصمیم به قیام می‌گیرد آنهم با همراه خانواده و اهل و عیال خود تا جایی که در برنامه خود برای یک کودک 6 ماهه هم رسالت قائل می‌شود؟!

 کتاب «دو امام مجاهد» تلاشی برای پاسخ به این سوال است. حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در سال‌های 1351 و 1352 در قالب سلسله سخنرانی‌هایی سعی داشتند تا سیره سیاسی این دو بزرگوار را تحلیل کرده و در نهایت به این نقطه برسند که آنچه در تقابل بین سیره سیاسی این دو امام مشاهده می‌شوند تنها تفاوتی ظاهری و متناسب با شرایط و اقتصائات زمان است در حالی که ماهیت و هویت هر دو حرکت یکی بوده و غایت نهایی‌شان هم مبارزه با طاغوت و قدم نهادن در مسیر حذف آن است.
 صحبت در فقره کنشی است که امام حسن مجتبی(ع) و امام حسین(ع) در برابر طواغیت زمان خود نشان دادند. کنشی که یکی آرام و ظاهرا بدون درگیری و خونریزی بود و دیگری یک انقلاب عظیم که صدایش در تاریخ باقی ماند. این تفاوت برخورد چگونه بین فرزندان معصوم علی‌بن‌ابیطالب(ع) هضم‌شدنی است.

 از نگاه ایشان، این تفاوت ظاهری در سیره دارای ریشه و غایت مشترک بوده و زیر یک حرکت معنادار و تفسیر می‌شود. از نگاه ایشان، حرکتِ آتش‌بس گونه امام حسن مجتبی(ع) نوعی برنامه‌ریزی مقدماتی برای هجوم مجدد به اردوگاه طاغوت محسوب می‌شود تا بتوان انقلابی را که با بعثت حضرت رسول(ص) آغاز شده بود را مجددا ادامه داد. مقدماتی که در نهایت به قیام عاشورا ختم شد تا تشت رسوایی بنی‌امیه حتی در پایتخت سیاسی خودشان هم از بام به زمین افتد و صدایش در تاریخ هم جاودانه بماند.

 از آدرس زیر تهیه کنید ?

http://book-khamenei.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=1&pageid=208&description=514611

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.