صنعت نفت، لوکوموتیو رونق تولید

 #تحلیل_و_تبیین | صنعت نفت، لوکوموتیو رونق تولید کشور است

 گفت‌وگوی رسانه Khamenei.ir با آقای مهندس جواد اوجی وزیر نفت

🔹 وقتی یک شرکت و پالایشگاه خارجی از تولیدات ایرانی استفاده کرد دیگر به تولیدات ما وابستگی پیدا می‌کند. اگر کاتالیست ایرانی در پالایشگاه خارجی استفاده شد آن شرکت دیگر نمی‌تواند به این راحتی نفت خامش را هم عوض کند. در این شرایط به راحتی هم نمی‌تواند با یک کشور دیگر کار کند. بعد از اینکه یک مشتری خارجی به سازنده داخلی متصل می‌شد به آن سازنده می‌گفتیم خیالت راحت دیگر از این به بعد این مشتری خودت است. طبیعتاً اگر این جوری سرمایه‌گذاری کنیم یک بازار مستمر و پایداری خواهیم داشت و اینها کمک می‌کند به اشتغال‌زایی و درآمدزایی کشور؛ به تولید ارزش افزوده‌ای که واقعاً برای آن تلاش می‌شود.

🔹 به جرأت به شما میگویم سهم زیادی از ظرفیت کارخانه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیلی که در گزارش‌ها می‌آید به خط تولید برگشته‌اند خیلی‌هایش با پشیتبانی همین لوکوموتیو صنعت نفت است که راه افتاده است. وقتی یک میدان نفتی و یک میدان گازی یا یک پالایشگاه شروع به کار میکند دنیایی از قطعات و کالاهای مختلف احتیاج دارد. مثل این است که شما یک زمینی را به یک معمار بدهید و بگویید آقا شروع کن به ساخت. در کنار این پروژه کارخانه‌ی آجرپزی راه می‌افتد، کارخانه سیمان همین طور، کم‌کم مثلاً تأسیسات کاشی‌سازی پا میگیرد و همه اینها هم با تلاش خود مردم در داخل انجام میشود. صنعت نفت هم صنعت بزرگی برای کشور است و وقتی یک پروژه گازی یا نفتی با 15 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری برسد یک ارزش افزوده قابل توجهی در داخل تولید می‌شود.

 متن کامل را بخوانید 

khl.ink/f/53764

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.