من قورباغه نیستم...!

من قورباغه نیستم…!

#شادزی

 گوشی‌های تلفن همراه، شبکه‌های مجازی، بازی‌های کامپیوتری، تلویزیون و کلاً سبک زندگی جدید در آپارتمان‌های کوچک، دارد از ما قورباغه‌های آب‌پز درست می‌کند! داستان قورباغه آب‌پز را که می‌دانید؟ ماجرا از این قرار است که یک قورباغه را می‌اندازند در یک قابلمه پر از آب. بعد، قابلمه را کمی حرارت می‌دهند و کم‌کم حرارت را آن‌قدر زیاد می‌کنند که قورباغه، آب‌پز می‌شود. اما چرا قورباغه قبل از پخته شدن از آب بیرون نمی‌پرد؟ قورباغه هم دوزیست است و برای زنده ماندن لازم نیست حتماً در آب باشد و هم توانایی بالایی در پریدن و جهیدن دارد. قورباغه داخل قابلمه می‌تواند به‌راحتی از قابلمه بیرون بپرد اما چون آب داخل قابلمه خیلی آرام در حال گرم شدن است قورباغه احساس خطر نمی‌کند. لابد خوشش هم می‌آید که یک حمام آب گرم بگیرد. شاید هم حرارت تدریجی آب کم‌کم قورباغه را بی‌حال و بی‌رمق می‌کند و انرژی پریدن را از او می‌گیرد تا اینکه قورباغه بیچاره در قابلمه آب‌پز می‌شود.

 آب‌پز نشوی!
ما هم اگر طولانی‌مدت در خانه بمانیم کم‌کم با حرارت گوشی‌های تلفن همراه و تلویزیون و کم‌تحرکی، انرژی‌مان برای بیرون پریدن از بین می‌رود و یک‌هو به خودمان می‌آییم و می‌بینیم آب‌پز شده‌ایم.
برای آب‌پز نشدن در خانه بهتر است یک برنامه مشخص برای بیرون پریدن داشته باشیم. یعنی هر هفته قبل از اینکه حرارت خانه آن‌قدر بالا برود که بی‌حالمان کند و انرژی پریدن را از ما بگیرد باید بیرون بپریم! یک جای قشنگ و خوش آب‌وهوا که حرارت کشنده خانه را از جسم و روحمان بیرون کند…

 برای خواندن متن کامل به سایت یا #نرم_افزار_موبایلی نو+جوان مراجعه کنید ?
https://nojavan.khamenei.ir/showContent?text&ctyu=17621

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.