موتور انگیزه

 موتور انگیزه

مرور مهم‌ترین بیانات رهبر انقلاب در فروردین 98 برای جوانان و نوجوانان2️⃣

 فروردین که به نیمه نزدیک شد عید مبعث هم بهار را بهاری‌تر کرد. آقا در این روز با مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی دیدار داشته و در این دیدار گفتند: «در مصاف حق و باطل، آن که خدای متعال مقدّر کرده است که پیروز بشود، جبهه‌ حق است؛ یعنی شما ملّت ایران، اگر همان جور که تا حالا حرکت کرده‌اید، حرکت را ادامه بدهید، قطعاً بر دشمنان‌تان پیروز خواهید شد؛ یعنی بر آمریکا پیروز [خواهید شد].»
 «[امّا] من و شما می‌توانیم این نتیجه را عوض کنیم؛ چه جوری؟ کوتاهی بکنیم، همراهی نکنیم، در حرکتی که انجام می‌دهیم صداقت به خرج ندهیم، از خودمان مایه نگذاریم، مجاهدت و تلاش فی‌سبیل‌الله نکنیم.»
اصلا مگر می‌شد از آقا این جمله را بشنویم و هنوز نا امید باشیم؟ حتما یادتان هست که ایشان گفتند: :جوان‌های امروز ما از ماها که یک دوره‌ای دوره‌ جوانی‌مان را در خدمت این مبارزه و مانند این‌ها گذراندیم، انگیزه‌شان بیشتر، معرفت‌شان بیشتر، آمادگی‌شان بیشتر است. جوان‌های ما امروز آماده‌اند، جوان‌های ما آماده‌ حرکتند در جبهه‌های مختلف.»
 در پایان هم فردا را نشان‌مان دادند آنجا که فرمودند: «فردای این کشور متعلّق است به جوان‌های مؤمن و پُرانگیزه‌ای که می‌توانند با اراده‌ قاطع، با نیروی جوانی، با فکر روشن، با ابتکار پی‌در‌پی، این کشور را ان‌شاء‌الله به اوج اعتلاء برسانند؛ این، آن چیزی است که ما توقّع داریم.» 14/1/98

 چهار روز بعد جمعی از پاسداران و خانواده آن‌ها مهمان آقا بودند. ایشان در این دیدار گفتند: «دنیای اسلام برای این ملّت احترام قائل است به خاطر فداکاری‌اش، به خاطر ایستادگی‌اش، به خاطر بصیرتش.»
تاکید کردند: «همه‌ ما بدانیم نقش‌مان چیست؛ من نقش خودم را تشخیص بدهم و به آن عمل کنم به معنای واقعی، نه برای خاطر این‌که مردم بگویند عمل کرد، [بلکه] برای خاطر خدا. با خدا ارتباط‌مان را مستحکم کنیم و قوی کنیم.»
«ان‌شاءالله جوان‌ها نقش خودشان را بیابند، نوجوان‌ها ان‌شاءالله خودشان را آماده کنند، پدرها و مادرها جوان‌ها و نوجوان‌ها را ان‌شاءالله برای آینده آماده کنند و همه خودشان را در صراط مستقیم ثابت‌قدم بدارند.»
19/1/98

 اواخر فروردین هم و در دیداری که با شرکت کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم داشتند همان‌جا که حرکت عظیم مردم سراسر کشور برای امداد‌رسانی به مناطق سیل زده را آموزش شهدا دانسته و گفتند این حرکت عظیم یک پدیده عجیب و کم نظیر در دنیا است، خطاب به جوانان گفتند: «جوان‌های عزیز! اغلب شماها جوانید، آن روزها را ندیده‌اید؛ در دهه‌ 60، در دوران دفاع مقدّس، همین جور جوان‌ها با شوق و ذوق حرکت می‌کردند، فداکارانه می‌رفتند؛» و بعد تاکید کردند: «این‌ها آموزه‌ قرآن است، این‌ها درس قرآن است که جوان را آن جور در آن میدان وارد کار می‌کند و انسان مؤمن را حرکت می‌دهد. عزیزان من! با قرآن بیشتر اُنس بگیرید.» 98/1/26

 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار
 @nojavan_khamenei

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.