گام جوانان

گام جوانان

 مرور مهم‌ترین بیانات رهبر انقلاب در فروردین 98 برای جوانان و نوجوانان 

 با اولین تنفس‌های بهاری آقا هم سخنرانی سال جدیدشان را در حرم مطهر امام رضا شروع کردند. در این دیدار ایشان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفتند:
«جوان‌ها باید شانه‌شان را زیر بار مسئولیّت‌های دشوارِ کوچک و بزرگ بدهند؛ علاج مشکلات کشور این است.»
 همچنین توضیح دادند: «آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]؛ مزیّت‌های خود، ظرفیّت‌های خود، مزیّت‌های کشور، ظرفیّت‌های کشور، این‌ها را باید بشناسیم، جدّی بگیریم ، به کار بگیریم و از این‌ها استفاده کنیم؛ ثانیاً، آفت‌ها را بشناسیم، فسادها را بشناسیم، راه‌های رخنه‌ دشمن را بشناسیم و در مقابل آن‌ها به طور جدّی ایستادگی کنیم.»
 رهبر انقلاب یادآوری کردند که : «امروز تلاش شما و سعی شما این است که استقلال کشور را و عزّت کشور را تأمین کنید؛ هزینه‌ این کار را شما امروز دارید می‌دهید؛ نسل‌های بعد، از این دست‌آورد شما استفاده خواهند کرد؛ هم‌چنان که یک روز جوان‌ها، هزینه‌ مبارزه‌ با دستگاه طاغوت را قبول کردند و دادند، زندانش را رفتند، کتکش را خوردند و انقلاب بحمدالله به پیروزی رسید.»
و مثل خیلی وقت‌های دیگر نقشه‌های شوم دشمن را برای‌مان روشن کردند. آقا گفتند: «غرب و آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که با اراده‌ ملّی ملّت ایران نمی‌شود مبارزه کرد؛ به این نتیجه رسیده‌اند که بایستی کاری کنند که ملّت ایران اراده نکند، اراده‌اش ضعیف بشود.» 1/1/98
در آخر هم تاکید کردند که: «جوان‌ها در میدان علم، در میدان فکر و معرفت، در میدان سیاست، در میدان کار باید تلاش خود را مضاعف کنند؛ جوان‌ها به مسائل فرعی و حاشیه‌ها نپردازند؛ به مسائل اختلاف‌افکن نپردازند؛ وحدت را، حرکت متمرکز را، حرکت‌های مؤمنانه و مجاهدانه را، جوان‌ها دنبال کنند؛ در همین بخش‌هایی که گفته شد، مرزهای با دشمن را پُررنگ کنند؛ امّا با خودی، با نیروهای داخلی، به اندک اختلاف سلیقه‌ای مرز ایجاد نکنند.
1/1/98

 آقا در دیدار بعدی شان هم گفتند: «در جبهه‌ علم، جبهه اخلاق ، جبهه‌ سبْک زندگی ان‌شاء‌الله پیشرفت می‌کنیم، حرکت می‌کنیم. انگیزه‌های جوانهای ما امروز خیلی خوب است؛ همین طور قدم‌به‌قدم [پیشرفت می‌کنیم]. در زمینه‌ مسائل اقتصادی بایستی همه فعّال باشند، بخصوص جوان‌ها؛ در جبهه‌ مسائل فرهنگی همه باید فعّال باشند، بخصوص جوان‌ها؛ در جبهه‌ حرکت‌های سیاسی و آگاهانه همه باید فعّال باشند، بخصوص جوان‌ها.
98/1/14

 آیت الله سیدعلی خامنه ای و نوجوانان ایران اسلامی
 @nojavan_khamenei

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.