گفتگوهای دخترونه! 2

 گفتگوهای دخترونه!

 بخش دوم مصاحبه نو+جوان با دکتر بانکی پور در موضوع حجاب 

 *راهی وجود دارد که تاثیر حرف‌مان در بچه‌ها بیشتر شود؟*

 *روی جنبه‌های مثبت بچه‌ها دست بگذارید* مثلا پاکی قلب خودشان را به آن‌ها یادآوری کنید و … بیشتر جنبه‌های مثبت وجودی و اعتقادی‌شان را خاطرنشان کنید تا کم‌کم بعد از این ارتباط‌های دلی زمینه‌ای ایجاد بشود و بعدها بتوانید در این مورد صحبت کنید.  

 *قبل از دوست شدن اصلا امر و نهی نکرده و بحث نکنید* . اول دوستی‌تان را ثابت کنید تا بچه ها بدانند این حرف‌هایی هم که می‌گویید از روی *دلسوزی* است، باز هم تاکید می‌کنم اصلا مستقیم وارد بحث نشوید. 

 مثلا اگر مادرش مریض است جویای احوالش شوید و موقع ناراحتی کنارش باشید وقتی بقیه مسخره‌اش می‌کنند شما او را دلداری بدهید. *پایگاه قلبی‌تان را تقویت کنید.*

 اگر این حقیقت را ثابت کنیم که ما آن‌ها را از لحاظ انسانی و  اعتقادی قبول داریم، احترام قائلیم ، به شخصیت آن‌ها و مشکلات روحی‌شان توجه داریم و هرکاری از دست‌مان برآید برایشان انجام می‌دهیم آن وقت است که کلام ما موثر واقع می‌شود. 

 برای اینکه پایگاه‌مان در قلب دیگران را تقویت کنیم، لازم است ارتباط بیشتری با یکدیگر داشته باشیم ، *چه کنیم در این ارتباط‌ها، نکات منفی دیگران روی ما اثر نداشته باشد؟*

برای آنکه نکات منفی دیگران روی ما اثر نداشته باشد لازم است در محیط خارج مدرسه جمعی از متدینین را داشته باشیم. مثل اینکه بخواهیم یک نفر را از پرتگاه نجات دهیم، *باید حتما و حتما دست خودمان در دست یک نفر دیگر باشد.* همه ما به محیط و جمع‌های مذهبی یک دست  برای تقویت روحیه نیاز داریم ، لازم است خودمان مرتب تغذیه شویم.

 از طرفی اگر ما طبق شناختی که از خودمان داریم معمولا زود تاثیر می‌پذیریم، نباید به محیط‌های اثرگذار منفی نزدیک شویم و این دیگر به شناخت ما از خودمان برمی‌گردد. 

 در همان مثال پرتگاه اگر جثه شما کوچک‌تر و بدن‌تان ضعیف‌تر از آن کسی که دارد سقوط می‌کند باشد و بدانید اگر  دستش را بگیرید شما هم پرت خواهید شد، *حق ندارید دست او را بگیرید.*

 @nojavan_khamenei

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.